Close
k

Projects

Contact

News

Let's connect

Je budget voor social media campagnes bepalen? 1 + 1 = …

Van OTS of Opportunity To See ga je de komende jaren meer en meer horen. Het is een efficiënte manier om slim te kijken hoeveel budget je nodig hebt om je doelgroep effectief te bereiken op social media.

Als je niet adverteert heb je een beperkt organisch bereik op social media. Dat zal in de toekomst alleen nog maar verder afnemen. Daarom zeggen wij: adverteren op social media is vandaag een must.

Door gericht te adverteren kan je er zelf voor zorgen dat je content het juiste publiek bereikt. Wil je dat zo kostenefficiënt mogelijk doen, dan is OTS de manier bij uitstek.

Bereken zelf je OTS

Wat je nodig hebt om je OTS te berekenen is een benchmark om 1.000 impressies te halen op een social media-platform en de regel van drie kennen. Dat klinkt misschien abstract, maar meer is het niet.

Als je bijvoorbeeld naar Facebook kijkt, dan zou je kunnen zeggen dat je gemiddeld 5 euro nodig hebt om 1.000 impressies te halen. Ga je vervolgens naar Facebook Advertising, dan kan je vinden dat er 7.600.000 miljoen Belgen op Facebook zijn.

Ga je dan een regel van drie uitvoeren op deze cijfers dan zou je meteen al kunnen concluderen dat je alle Belgische Facebookgebruikers kan bereiken met een budget van 38.000 euro 

Om nu echt kostenefficiënt te adverteren moet je clever de waanzinnige mogelijkheden van social media gebruiken. Zo weet Facebook bijvoorbeeld perfect welke voorkeuren en interesses jij hebt, je burgerlijke status in veel gevallen, welke telefoon je gebruikt, welke landen je al bezocht hebt …

LinkedIn weet dan weer alle professionele details van je. Van welke opleiding je hebt genoten, welke professionele wateren je al hebt doorzwommen, hoe groot of hoe klein die bedrijven waren, waar andere mensen zeggen dat je goed in bent. You name it. De mogelijkheden zijn legio.