Close
k

Projects

Contact

News

Let's connect

Zet je bedrijf op de kaart met local SEO

Spreek je voornamelijk lokale klanten aan, maar twijfel je nog over het nut van local SEO? Weet je niet zeker of je tijd moet steken in je Google My Business-account? Twijfel niet en ga aan de slag en behaal een voorsprong op je concurrenten dankzij zijn praktische tips!

Vanuit Google zien we al enkele jaren een shift naar local search. Google personaliseert de zoekresultaten steeds meer én doet dit vooral aan de hand van je locatie. Om dit te ondersteunen krijgt Google My Business (GMB) de ene nieuwe functie na de andere.

Daarnaast zien we een toenemende rol binnen marketing voor het omnichannel-verhaal, waarin online en offline kanalen elkaar versterken. Klanten oriënteren zich eerst online om daarna (offline) jouw bedrijf te bezoeken. Het optimaliseren van je lokale vestigingspagina’s en je GMB-account is dan ook noodzakelijk. Zo behaal je een voorsprong op je concurrenten.

Optimaliseer

Wil je dat jouw bedrijf in de top van lokale zoekresultaten verschijnt? Zorg er dan zeker voor dat je GMB-profiel is ingevuld en dat je (positieve) reviews hebt. Voeg daarnaast relevante foto’s en de openingsuren toe. Er zijn echter nog heel wat extra mogelijkheden om je GMB-profiel te pimpen:

  • Deel regelmatig Google-posts met nieuws over jouw bedrijf/sector.
  • Kondig tijdelijke promoties aan via Google My Business (zie de afbeelding hieronder).
  • Voeg een overzicht toe van de diensten die je aanbiedt.
  • Voeg de categorieën waarin je actief bent toe.
  • Breid je GMB-profiel uit met links naar je website of naar je afspraakmodule.

Zet je op de kaart

Voor lokale queries is het daarnaast heel belangrijk om met je GMB-profiel op het kaartje in de zoekresultaten te komen. Dit kaartje staat bovenaan de resultatenpagina (onder de ads), de organische zoekresultaten zakken hierdoor steeds verder onder de fold.

Door je GMB-account en lokale landingspagina’s gericht te optimaliseren kan je dus vrij eenvoudig een grote stap vooruit zetten. Heb jij interesse in een local SEO-optimalisatie of een volledige SEO-analyse? We helpen je graag verder. Maak vandaag nog een afspraak.

 

Heb je een leuk project klaarstaan? Aarzel niet en contacteer ons.