Close
k

Projects

Contact

News

Let's connect

Doe meer met e-mailmarketing in 2020

Zelf betrap je je er vaak op dat je emails zonder te lezen gewoon uit de inbox verwijdert. Maar hoe kan je in 2020 nu zorgen dat je wel succes hebt met je campagne? Dankzij automatisatie, personalisatie en user generated content blijft e-mail marketing onmisbaar in een succesvolle omnichannel-strategie.

In het verleden hebben we het al vaker gehad over een omnichannelstrategie. Enkele voorbeelden van e-mailmarketing in een omnichannel-strategie:

  • een e-mailtje voor een verjaardag
  • een reminder wanneer de klant het winkelmandje heeft achtergelaten
  • voordelen voor klanten uit een bepaalde regio
  • gebruik maken van de aankoopgeschiedenis om de juiste producten voor te stellen

Welke Emails worden gelezen?
1. Personalisatie

Geef de klant het gevoel dat de e-mail speciaal voor hem is opgesteld, bijvoorbeeld door hem aan te spreken met zijn voornaam. Maar personalisatie kan nog veel verder gaan. Wist je dat meer dan 50% van de consumenten op het internet persoonlijke aanbiedingen wilt ontvangen?

Ook lead scoring kan handig zijn om de juiste persoon de juiste content te bezorgen. Lead scoring is het toekennen van punten aan de hand van gedrag. Zo kan je een punt toekennen voor ‘Sport’ als iemand jouw nieuwsbrief over bijvoorbeeld fietsen heeft geopend. Deze informatie kan je in de toekomst gebruiken om de juiste interesses te koppelen aan de juiste leads.

2. Automatisatie
Het automatisch versturen van e-mails op basis van een gebeurtenis is een belangrijk aspect in de buyer’s journey. Zo stuur je relevante informatie op het juiste moment naar de juiste persoon. Denk maar aan een e-mail wanneer je klant jarig is of een verwelkoming nadat iemand zich inschreef op je nieuwsbrief. Ook al is het een automatisch gegenereerde e-mail, de boodschap blijft gepersonaliseerd.

3. UGC: user generated content
UGC is content aangeleverd door niet-betaalde bijdragers, of anders gezegd: fans. De bekendste vormen hiervan zijn reviews en testimonials van klanten, maar denk ook aan socialmedia-gebruikers die jouw product taggen. Hoe kunnen we dit in e-mail marketing integreren?

  1. Plaats een review in je e-mail.
  2. Geef aan wat best verkoopt of trending is.
  3. Deel Instagram-foto’s van je volgers met jouw producten.

Opgelet! Zorg ervoor dat je zeker de toestemming hebt om een account van iemand te delen.

Klaar om je marketing naar een hoger niveau te tillen??