Close
k

Projects

Contact

News

Let's connect

Influencer Marketing: Do’s en dont’s

Nog niet zo heel lang geleden stak influencer marketing plots de kop op. Als full-service digital agency konden we die trein natuurlijk niet zomaar laten passeren. Zoals dat gaat was het eerst wat zoeken voor zowel influencers als merken, bedrijven en adverteerders, maar intussen zijn de eerste kinderziektes verdwenen.

Influencer marketing is hier om te blijven, zoveel is duidelijk. Maar hoe begin je daaraan? Hoe weet je dat influencer marketing past bij je merk? Hoe selecteer je influencers en hoe krijg je een zicht op hun community? Hoe benader je een influencer om tot een samenwerking te komen, en voor welke kanalen kies je? Hoeveel kost zo’n campagne? Hoe ga je KPI’s opstellen en een campagne evalueren? 

Er zijn heel wat influencers, binnen verschillende niches en met elk hun community. Er komen wekelijks nieuwe profielen bij, en diegenen die al wat langer in de branche zitten zijn ook matuurder geworden. 

Influencer marketing is geen rocket science, maar als je het goed wil doen komt er best wat bij kijken. En daar kunnen wij, als digital agency, bij helpen. 

Bij BrandingPro hebben we een influencer-expert die de markt door en door kent. Wees je wel bewust. Je definiëert best op voorhand je doelpubliek en bent best bereid de regie uit handen te geven…

Klaar voor een geslaagde campagne? Neem contact met ons op!